اقتدار دامنه - domain authority چیست؟ - page authorithy

جمعه 2 تير 1396
16:54
Henderson Merritt

قدرت دامنه امتیازی بین 0 تا100 است که توسط کمپانی moz پیشرفته است . domain authority پیش گویی آن است که یک سایت در نتایج موتورهای کاوش چه‌طور ظواهر می شود .

2 فروددین ماه 1396 - 11 : 7 - ارسال شده توسط سینا عسکری

توان دامنه

اقتدار دامنه یا Domain authority یکی مواردی است که متخصص ها سئو به آن اعتنا ویژه ای می کنند . امروزه دو ترازو کلیدی برای میزان گیری وبسایت سود میگردد , یکی‌از pagerank است که بوسیله گوگل ایجاد شده و استفاده می گردد و دیگری قدرت دامنه یا این که همان domain authority که بوسیله موز ( Moz ) پیشرفته است . در‌این نوشته ی علمی قصد داریم که درباره‌ی domain authority ( توان دامنه ) و خط مش های بهبود و تفاوت آن با pagerank را بیان کنیم .
Pagerank چیست؟

Pagerank , الگوریتمی است که توسط گوگل ساخته شده است . در‌این دسته الگوریتم لینک ها و کیفیت آن‌ها مورد میزان گیری قرار می‌گیرد . گوگل تارنما را موضوع بررسی قرار داده و لینک های ورودی به آن را اندازه گیری می نماید . همچنین توان این پیوند های ورودی را بازبینی کرده و هرچه کیفیت و تعداد آن‌ها بیشتر باشد , امتیاز بالاتری را در pagerank برای آن وب سایت در حیث میگیرد .

Pagerank برای دوران روزگار طولانی یک از مهمترین ادله های کیفیت تارنما بود و بوسیله وبسمترها و یوزرها برای قابل اعتماد بودن وبسایت استفاده شد , همچنین افرادی در مسئله خریدوفروش دامنه عمل می نمایند , این الگوریتم را برای قیمت گذاری دامنه ها به کار می بردند .

اما در یکسری سال قبل قیمت pagerank افت پیدا نموده است . گوگل نسبتاً به روزرسانی این الگوریتم را متوقف کرده است برای همین مالکان و متخصصان سئو هیچ تغییری در چند سال اخیر در pagerank خود مشاهده نکرده اند . اما هنوز از لحاظ تکنیک داخلی گرانبها است ولی از دید همگانی دیگر هیچ ارزشی ندارد وکسی برای اقتدار وب سایت خویش از این الگوریتم به کارگیری نمیکند .
domain authority ( اقتدار دامنه ) چیست؟

domain authority یک معیاری است که به وسیله moz توسعه پیدا نموده است و در اتفاق علامتی از ارزش وب سایت است . مثل pagerank , domain authority نیز دارای محاسبات الگوریتمی برای قدرت یک وب سایت و دامنه است . در domain authority ارتقاء از 30 به 35 خیلی آسوده خیس از 80 به 85 از 100 است و وب سایت هایی که قدرت کمتری دارا هستند , این مقدار برای آنان چه بسا احتمالا صفر باشد .

domain authority یا به عبارتی اقتدار دامنه می تواند با منفعت از ابزارهایی نظیر Mozbar یا این که وبسایت Open Site Explorer تعیین نمود .

برای قدرت دامنه معیارهای بیشتری نسبت به pagerank موجود است . رعایت این معیارها سبب ارتقا توان دامنه شما میشود . این معیارها عبارتند از :
تعداد و کیفیت لینک های محل ورود

چه کسانی به شما لینک میدهند و اینکه تعداد پیوند ها تعدادی است؟ با سود از بک لینک و پیوند های از وب سایت های گوناگون و معتبر , معیار قدرت دامنه یا این که domain authority را ارتقا بخشید .
تعداد و کیفیت لینک های خروجی


شما به چه وبسایت هایی پیوند می دهید؟ آیا سایت دارای اهمیت و مرجع لینک و پیوند داده اید؟ سایتی که لینک و پیوند داده اید , اسپم است یا خیر؟ اسپم بودن را خیلی دقت فرمایید زیرا باعث خدشه دار شدن سرعت بالا اقتدار دامنه ( domain authority ) می گردد .
داده ها ثبت نام دامنه

شما صاحب یک سری دامنه هستید؟ domain authority ( توان دامنه ) دامنه هایی که را دارای ثبت داده ها یکسان می‌باشند و مرتبط هستند را باز‌نگری و آنالیز می نماید . اگر یکی‌از این ها مورد جریمه گوگل قرار گرفته باشد , برروی سایر تاثیر منفی خواهد گذاشت .
سن دامنه

دامنه های سابق خیس ولی در شرایطی‌که اسپم شده نباشند , بیشتر از همگی گزینه اعتماد می‌باشند و از این رو domain authority بالاتری دارا‌هستند . البته این مساله نباید افراد را ترغیب کند که دامنه های دیرین را خریداری نمایند بلکه می بایست خودشان همت نمایند که اقتدار دامنه تارنما تازه تاسیس خود را ارتقاء دهند .
چگالی پیوند

عوض این که همت نمائید از تعداد وب سایت های متعددی با هر مدل ارزشی اخذ لینک فرمایید , کافی است که از چندین وبسایت محدود اما با قدرت دامنه بالا , لینک و پیوند اخذ نمائید که این به مراتب تاثیر بیشتری بر روی افزایش رتبه تارنما شما خواهد داشت .
Pagerank

موز به از پیج رنک به عنوان بخشی از domain authority یا همان اقتدار دامنه استفاده می کند . این یعنی این که به صورت پیشفرض domain authority خیلی بالاتر از پیج رنک است .
توزیع موقتی
سئو


برچسب ها: سئو ,
[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید بک لینک خارجی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]