ریدایرکت 301 - زمان فایده redirect 301 و تاثیر آن در سئو
ریدایرکت 301 یکی مهم ترین کارهایی است که می بایست در هنگام تغییر و تحول نشانی برگه صورت پذیرد . زمانی که آدرس ورقه شما به هر علتی عوض می شود و نشانی قبل دیگر جانور نیست , از تکنیک ریدایرکت 301 به منظور انتقال یوزرها و موتورهای کاوش به آدرس تازه استفاده می نمایند . دراین نوشتهیعلمی فراگیری سئو قصد داریم که تا در زمینهی ریدایرکت 301 و زمان دقیق سود از آن صبحت کنیم . پس با سئوکار باشید .
ریدایرکت 301 چیست؟
ریدایرکت 301 به معنای تغییر و تحول آدرس برگه است . از این تکنیک برای انتقال کاربران و موتورهای کاوش به آدرس کاغذ تازه سود می شود . از این ریدایرکت در زمانی که آدرس گذشته به هر دلیلی تغییرو تحول پیدا کند , بهره می گردد و منجر میشود که کلیه ترافیک آدرس قبلی به URL جدید انتقال پیدا کند .
بارها برای شما اتفاق افتاده است که URL خاصی را تایپ کرده اید البته یک دفعه شاهد تغییرو تحول نشانی به یک URL دیگر بوده اید . این در واقع همان تکنیک ریدایرکت 301 است . این تکنیک باعث می شود که همه ترافیک وبسایت قبل مخصوصا در صورتی مثبت باشند , به نشانی جدید انتقال پیدا نمایند و همینطور باعث ساماندهی یوزرها و موتورهای جستجو به آن میشود .
یکیاز جاهایی که از ریدایرکت 301 استعمال می شود , تغییر تحول http به www در وب سایت است . گوگل یک دامنه را به عنوان دامنه اصلی وبسایت می شناسد و از دید آن لا دو نشانی www . test . com و http : //test . com تفاوت وجود دارد و آن را دو وب سایت جداازهم می شناسد و بهاین استدلال جریمه گوگل ممکن است شما درحال حاضر شما شود . در اینجا از تکنیک ریدایرکت 301 به خواسته ساماندهی آنها به یک دامنه حیاتی سود میشود .
چرا باید از ریدایرکت 301 فایده کنیم؟
مهم ترین دلایلی که می بایست از این تکنیک به کار گیری فرمایید , عبارتند از :
برای اجتماع همگی پیوند های دسترسی به کاغذ اساسی وب سایت , همان طور که در صدر گفته شد شما باید یک نوع موقعیت نوشتن اصلی برای لینک و پیوند های وب سایت خویش تعیین نمایید .
برای دوباره برندسازی شرکت خود با یک URL متعدد
برای هدایت ترافیک بی واسطه به آدرس صفحه وبسایت مهم از یکسری دامنه ای دامنه مختلفی که سازمان دارد .
هنگامی که یک برند , نام وبسایت یا این که شرکت خویش را تغییر و تحول می دهد , ریدایرکت 301 باعث یکپارچه سازی قدرت لینک و پیوند ها به یک URL واحد می گردد . علاوه براین , این تکنیک سبب ساماندهی بدون واسطه و درست کاربران به آدرس صفحه اصلی تارنما میگردد و از هدایت آنان به URLهای خطا توقف می کند .
گه گاه , بعضا از برندها , نشانی صفحاتی را که شبیه سایتشان است را خریداری می کنند . برای مثال آدرس صفحه سایتی به صورت physics . com است , مالک کمپانی مبادرت به خرید دامنه با نام physic . com می نماید و با استفاده از تکنیک ریدایرکت 301 , دامین دومین را به اولی انتقال می دهد . این تکنیک سبب میشود که نام و نشان اصلی شرکت و اداره پابرجا بماند و تمامی منش های فرعی را که به نشانی های غلط سبب ساز می شود را بسته نگه میدارد .
تفاوت میان ریدایرکت 301 تا بقیه ریدایرکت ها چیست؟
ریدایرکت 301 از لحاظ بهینه سازی بودن برای سئو , نسبت به سایر گونه ریدایرکت های موقتا بهتر است چون منجر انتقال بدون نقص نشانی صفحه و همه ترافیک موجود در آن میشود . برای همین است که مدام تاکید می شود گذشته از استفاده از آن ها کاملا دقت فرمائید . هیچگاه ها از موارد موقتا به کار گیری نکنید , چون خیر صرفا انتقال جامعی در آنها انجام نمی شود بلکه ممکن است از لحاظ سئو نیز بعدا به مشکلات فنی بربخورید که بایستی نو به تصحیح پیوند ها بپردازید .
اشتباهاتی که در ریدایرکت 301 ممکن است مرتکب شوید؟
اکنون که اهمیت این نوع تکنیک را متوجه شده اید , خوب تر است تا اشتباهاتی را که اکثر وقت ها اشخاص در سود از آن مرتکب میشوند را بدانید تا از انجام مجدد , توقف فرمایید :
1 . تفاوتی لابهلا // : http و http : //www قائل نشوید . همانطور که در صدر ابلاغ کردیم , گوگل صرفا یک آدرس دامنه را تحت عنوان مهم قبول میکند , برای همین از نظر او در بین دو عبارت لینک شده , تفاوت موجود است و آن را دو URL جدا از هم دانسته . از آنجا که محتویات این دو لینک یکیاز است , گوگل آن را کپی شده دانسته و جریمه می کند . پس نخستین از تمامی , تکنیک ریدایرکت 301 را برای این دو لینک و پیوند در لحاظ بگیرید .
2 . هیچگاه بدون انجام ریدایرکت 301 , همه محتویات با اهمیت سایت خود را به دامنه جدید انتقال ندهید . چون گوگل آن را مورد خزش سئو
[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]