آیا سئو به تنهایی باعث توفیق وب سایت می شود؟
اشخاص متعددی می باشند که برد اینترنتی را تنها داشتن سکو مناسب در گوگل میدانند و تصور میکنند که در حالتی که وبسایت آنها در گوگل سکو نیکی کسب نماید , پیروزی آنها اضطراری است . در واقع کاربرانی که از طریق گوگل به وب سایت شما مراجعه میکنند دقیقا درپی خرید ( یا این که تحقیق برای خرید ) محصول یا سرویس ها شما می باشند و در تراز دقت یا تصمیم گیری برای خرید قرار داراهستند , براین اساس تبدیل کردن چنین کسانی به مشتری , بسیار معمولی تر از سایر روشهای تبلیغاتی است . اما بضاعت و توان وب سایت شما برای تبدیل آنها از بازدیدکننده به مشتری اهمیت دوچندان بالایی داراست و از طرف دیگر تعداد افرادی که در تراز تصمیم گیری برای خرید میباشند نسبت به کسانی که در تراز اعتنا هستند فراوان کمتر است .
با بررسی یک نمونه معمولی احتمال دارد خوبتر بتوانیم بهاین موضوع پی ببریم . فرض فرمایید که وب سایت شما روزمره 1000 بازدیدکننده یکتا داراست و درآمد وبسایت روزمره 100 . 000 تومان است . سئو یعنی به صورت متوسط به ازا هر بازدیدکننده 100 تومان درآمد دارید . درحال حاضر در شرایطی که بخواهید درآمد وب سایت خودتان را دو برابر فرمائید , یعنی روزمره 200 . 000 تومان درآمد داشته باشید , چه کاری می بایست انجام دهید؟
احتمالا اولین نکته ای به ذهن افراد متفاوت برسد , این است که برای دوبرابر کردن درآمد وبسایت , بهتر است بازدید آن را دوبرابر کنیم , یعنی به جای روزمره 1000 نفر , بازدید وب سایت را به روزمره 2000 نفر برسانیم . گرچه این شیوه پاسخ خواهد داد , اما بهترین روشی نیست که وجود دارد . زیرا با دقت به کانالی که از روش آن ورودی سایت اخذ میگردد , ارتقا بازدید تارنما مستلزم ارتقاء هزینه است . به عنوان مثال در شرایطی که محل ورود وب سایت شما از روش تبلیغات باشد , بابت دریافت ورودی بیش تر می بایست هزینه بیشتر انجام دهید , همینطور حتی در حالتیکه محل ورود خود را از طریق گوگل دریافت می کند , برای اخذ ورودی طولانی تر بایستی زمان و هزینه بیشتری برای بهبود سئو وبسایت خویش انجام دهید . براین اساس این راه و روش مدام منجر نخواهد شد که سود شما دوبرابر شود! پس چاره چیست؟
بهینه سازی نرخ تبدیل , به شیوه هایی گفته می گردد که شما نرخ تبدیل خود را از طریق آنان افزایش خواهید بخشید . فرض کنیم , در مثالی که زدیم از هر 1000 نفر , 10 نفر خرید انجام عرضه میکنند , براین اساس به ازا هر نفر به صورت متوسط 10 . 000 تومان خرید انجام میشود . برای این که درآمد را دو برابر کنیم دو راهکار دیگر خواهیم داشت : اول اینکه کاری انجام دهیم که به جای این که 10 نفر از 1000 نفر خرید انجام دهند , نرخ اشخاص را افزایش دهیم , یعنی 20 نفر به ازا هر 1000 نفر از شما خرید انجام دهند . همچنین می توانید , کاری انجام دهید که میانگین مبلغ خرید هر نفر از 10 . 000 تومان به 20 . 000 تومان ارتقاء یابد . به این ترتیب دو روش دیگر نیز برای دوبرابر کردن درآمد تارنما وجود دارد .
برخلاف راه نخستین که افزایش محل ورود تارنما بود , دو نحوه دیگر هزینه بیشتر برای شما ایجاد نمی کنند و مستقیما برای شما سود تولید خواهند کرد . ما در مقالات مختلفی که در وب24 منتشر کرده ایم , به باصرفه سازی نرخ تبدیل و منش های آن اشاره کردیم و سفارش میکنیم که حتما این مقالهها را هم مطالعه نمائید .
یکی مهمترین کارهایی که یک مدیر کسب و کار بایستی انجام دهد این است که بتواند رفتارها و علایق مخاطب خود را تحلیل نماید و راهکار مطلوب در جهت برطرف کردن دغدغههای مو جود در این باره داشته باشد . در صورتیکه نرخ تبدیل مطلوب و یا استراتژی مناسبی جهت محافظت ارتباط با مخاطب هدف خویش نداشته باشیم , حتما نمیتوانیم ارزشی برای کسب و کار خود در زمان طولانی ساخت کنیم . بدین ترتیب گرچه داشتن ترافیک محل ورود عمده میتواند به ما کمک کند اما به تنهایی هیچ گاه کفاف نمی دهد و ما را به سرمنزل غرض نخواهد رساند .
در صورتیکه که تجربه مناسبی از باصرفه سازی نرخ تبدیل بر روی وب سایت خود دارید , خرسند میشویم که آن را با خوانندهگان وب24 میان بگذارید .
[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]