علت نوسانات نتایج گوگل در روزهای اخیر

شنبه 30 ارديبهشت 1396
4:04
Henderson Merritt

نتایج گوگل در روز های اخیر نوسانات متعددی داشته و بعضا در برخی از لغات اساسی جايگاه های گوگل درطول روز بیش تر از دو بار جابجا گردیده اند . تغییر‌و تحول رتبه وبسایت ها و نتایج گوگل امری ارگانیک و معمولی است و اگر چه چنددفعه یکبار اتفاق می افتد , به صفحه نتایج موتورهای جستجو به اختصار SERP می‌گویند که مخفف Search Engine Result page است . سئو نتایج جستجو همواره تغییر تحول می کنند چون :

الگوریتم های موتورهای کاوش همواره تغییر و تحول می نمایند
صفحه ها جدیدی در اینترنت بوجود میایند و بر روی نتایج تاثیر می‌گذارند
صفحاتی که تا قبل از این بوده اند ممکن است حذف شوند
توان رقبا عوض میشود

بدین ترتیب همواره نتایج جستجو در حال تغییر و تحول است , اما دامنه این تغییرات با اعتنا به واحد سنجش و شدت چهار موردی که به آن اشاره شد متفاوت است . طبق اطلاعیه ای که گوگل در گذشته اعلام کرده , بیشتراز 200 پارامتر رتبه بندی در گوگل مورد نظارت قرار می‌گیرد و بیشتراز 500 بار در سال الگوریتم های گوگل تغییر می نمایند ( روزانه بیش تر از یکبار ) بنابراین مقطع این تغییرات در گوگل قادر است پهناور باشد .

در برخی از موارد نتایج تا بازه زمان مشخصی ثابت می‌ماند , خیر تنها بدین استدلال که الگوریتم ها تغییر و تحول پیدا نکرده اند , بلکه به دلیل وجود سیستم cache در نتایج . به کارگیری از یاد کش منجر می گردد که برای هر جستجویی که یوزرها انجام عرضه می کنند , کل خزانه اطلاعاتی موتور جستجو موضوع پردازش قرار نگیرد و برای جستجوهای تکراری همان نتایج پیشین به یوزرها نمایش داده شود . زمان دوران فایده از کش بستگی به تعداد جستجوی عبارات مختلف مختلف است و در اکثری از مورد ها احتمالا وقتی طولانی باشد .

معمولا در چه زمان هایی سرعت تغییر تحول نتایج ارتقا پیدا می کند؟

در مواقعی که گوگل الگوریتم جدیدی ارائه می‌دهد , از آزمون A/B یا Spilit testing فایده می نماید . بدین مضمون‌ که برای بعضی از کاربران نتایج جستجو را بر اساس الگوریتم قبلی و برای بعضی دیگر نتایج را مبتنی بر الگوریتم نو سناریو میدهد , بعد با مقدار گیری رفتار یوزرها و نحوه کلیک آنها بر روی نتایج , الگوریتم قبلی و تازه را با هم مقایسه می نماید . نهایتا با توجه به میزان گیری ها و آزمایشات انجام یافته , الگوریتم جدید منتشر میشود . بدین ترتیب در وقتی که گوگل قصد ارائه الگوریتم نو را دارد , برهه زمانی تغییر و تحول نتایج می تواند زیاد کوتاه باشد و حتی در یک لحظه زمانی کوتاه بعداز جستجو شما نتایج متفاوتی را مشاهده فرمایید .

سندباکس گوگل چیست؟

سندباکس سروری از محتوای اطلاعاتی گوگل است که دو جور از تارنما ها در آن قرار می‌گیرند :


وب سایت هایی که کمتر از شش ماه از به‌وجود آمدن آنها می گذرد
وب سایت هایی که از سمت الگوریتم های ضد اسپم گوگل مانند پاندا و پنگوئن تحت عنوان وب سایت اسپم شناخته شده اند

تارنما هایی که در سندباکس گوگل قراردارند در لغت ها لبریز رقابت نتایج مناسبی کسب نخواهند کرد , ولی می توانند در لغت ها با رقابت کمتر حتی‌د‌ر سکو نخستین گوگل هم قرار گیرند . به این ترتیب بعضا از تارنما هایی که از سمت گوگل اسپم شناخته شده اند همچنان می توانند در نتایج گوگل در جايگاه های بالا باشند و حتی‌د‌ر بعضا از کلمه ها در جايگاه اولیه قرار گیرند . بسیاری از الگوریتم های جدید گوگل پیشین از تکثیر در سندباکس و عباراتی که سرور سندباکس بهره می کنند تست میگردند .

رخداد اخیری که در گوگل افتاده چه دلیلی میتواند داشته باشد؟

با توجه به توضیحات فوق و نظارت اتفاقات دو هفته اخیر در گوگل , می توان به این فیض رسید که اینگونه تغییرات خیر مرتبط با سندباکس است و خیر درباره با ارائه الگوریتم جدید و آزمون A/B بلکه می تواند ادله دیگری داشته باشد . گوگل در دو ماه اخیر سه توشه هسته الگوریتم خویش را بروزرسانی کرد و این زمینه در معنای تغییر و تحول در پارامترهای میزان گیری و سکو بندی صفحه های اینترنتی است . تغییر و تحول در هسته گوگل معمولا سبب می‌شود که تغییرات متعددی در نتایج آخری گوگل ایجاد شود و معمولا این دامنه بزرگ تغییرات یا این که بر پایه ی ارائه نسخه تازه الگوریتم پنگوئن و یا این که با تغییر تحول هسته ساخت می‌شوند .

براین اساس می قدرت حدس زد که تغییرات نتایج اخیر بر اساس تغییر‌و تحول هسته الگوریتم گوگل ساخته شده است , ولی مقطع کوتاه تغییر تحول در نتایج و نوسانات قابل توجهی که تارنما های اینترنتی در کلمات گوناگون دارا‌هستند میتواند این مفهوم را تداعی نماید که گوگل استعمال کمتری از سیستم کش در نتایج خویش را الگو قرار داده و این قضیه سبب ساز میگردد که سرعت


برچسب ها: سئو , خرید بک لینک ,
[ بازدید : 36 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید بک لینک خارجی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]